چک لیست اولیه سئو

پارامترهای اصلی سئو برای دریافت ترافیک ارگانیک در چند سال گذشته تقریبا ثابت بوده و می توان آنها را به عنوان قوانین اولیه سئو در نظر گرفت. ممکن است نتوانید همه این چک لیست ها را دقیقاً انجام دهید، اما پیشنهاد می کنیم تا حد امکان آنها را دنبال کنید. البته مواردی وجود دارد که در صورت اجرا نشدن آنها باعث می شود گوگل شما را نادیده بگیرد یا حتی شما را جریمه کند. اولین قدم استفاده از ابزارهای مهم برای تحلیل و بهینه سازی محتوای وب سایت و ترافیک است.

طراحی سایت خبری

بیشتر بخوانید: راهکارهای تضمینی برای افزایش رتبه سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل


1. از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.

کنسول جستجوی گوگل یکی از قدرتمندترین ابزارهای سئو است که به صورت رایگان در دسترس است. اونوقت بی خیال نباش با کمک ابزار سرچ کنسول می توانید موقعیت هر صفحه از سایت خود را در گوگل ببینید، مسائل فنی آن را بررسی کرده و آن را به روز کنید.


از کنسول جستجوی گوگل استفاده کنید.


با استفاده از کنسول جستجو، می توانید:


دریابید که کدام کلمه کلیدی بیشترین بازدید را داشته است.

نقشه سایت خود را به گوگل ارسال کنید.

خطاهایی را که عموم مردم ممکن است پیدا کنند، بیابید و تصحیح کنید.

کلیک های صفحات سایت خود را ببینید.

Y…


2. از ابزار Google Analytics استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید که مردم چگونه سایت شما را پیدا می کنند و چگونه از آن استفاده می کنند، گوگل آنالیتیکس بهترین ابزار برای شماست. با کمک گوگل آنالیتیکس:


خواهید دید که چند درصد از ترافیک سایت شما از گوگل می آید.

صفحات سایت خود را خواهید یافت که بیشترین ترافیک را به خود جذب می کنند.

می توانید افزایش و کاهش ترافیک سایت را کنترل کنید.

وب سایت ها و موتورهای جستجویی را ببینید که مخاطبان را به سایت شما هدایت کرده اند.

می توانید میانگین نرخ پرش، بازدید از صفحه و زمانی که کاربران در سایت شما صرف می کنند را مشاهده کنید.

می توانید ببینید کدام کشور یا شهر بیشترین ترافیک را دارد.

خواهید فهمید که اکثر کاربران سایت شما از چه دستگاهی استفاده می کنند.

Y…

از ابزارهای گوگل آنالیتیکس برای سئو استفاده کنید



3. افزونه SEO را نصب کنید (اگر از CMS خارج از جعبه مانند وردپرس استفاده می کنید).

افزونه های سئو کارکردهای خوبی را ارائه می دهند، مانند نوشتن توضیحات متا، تعیین عنوان سئو، بررسی کلمات کلیدی، بررسی محتوای سئو و... اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های SEO و RankMath در حال حاضر محبوب ترین و موثرترین افزونه ها هستند.


بیشتر بخوانید: چگونه یک سایت CMS را شناسایی کنیم؟



چک لیست برای تحقیق کلمات کلیدی

یکی از مهمترین بخش های سئو، تحقیق در مورد کلمات کلیدی است. باید بدانید چه کلماتی را می خواهید مخاطب از طریق جستجو به سایت شما بیاید. شما باید بدانید که مخاطب شما به دنبال چه کلماتی است. بهترین کلمه کلیدی عبارت یا عبارتی است که کاملاً مرتبط با محتوای شما باشد و موضوع و هدف اصلی محتوا را مشخص کند.



1. برای هر محتوا فقط یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید.

تمرکز اصلی محتوای شما باید موضوع خاصی باشد که قبلاً در استراتژی محتوای خود تعریف کرده اید. برای هر محتوا فقط یک کلمه کلیدی در نظر بگیرید. مطمئن شوید که برای هر کلمه کلیدی فقط یک قطعه محتوا درج کنید. زیرا اگر چندین صفحه در سایت شما با یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد، گوگل نمی داند کدام صفحه در سایت شما کاربر را به آن کلمه کلیدی هدایت می کند و قدرت آن کلمه کلیدی را بین دو یا چند صفحه تقسیم می کند. این قطعا آن چیزی نیست که شما می خواهید.



2. کلمات کلیدی دم بلند مرتبط مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار می توانید از پیشنهادات گوگل کمک بگیرید. کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و در حین جستجو یا در انتهای صفحه نتایج، پیشنهادات گوگل را بررسی کنید و عبارات مورد نظر خود را بیابید.


کلمات کلیدی را با پیشنهادات گوگل پیدا کنید


بسیاری از افراد در اینترنت برای شکل دقیق سوال خود جستجو می کنند. مانند "چگونه سایت طراحی کنم؟" همچنین می توانید این سوالات را با کمک گوگل بیابید و در مطالب خود به آنها پاسخ دهید. از پیشنهادات گوگل و حدس های خود برای دریافت نتایج جامع استفاده کنید.


همیشه کلمات کلیدی و عباراتی مرتبط با موضوع محتوای شما وجود دارد که کاربر می تواند آنها را نیز جستجو کند، به عنوان مثال، اگر شخصی برای "ست تختخواب" جستجو کند، احتمالاً با عباراتی مانند تزئین مهد کودک یا تزئین اتاق کودک. همچنین جستجو کنید به این عبارات کلیدی مرتبط یا LSI می گویند.


استفاده از LSI در محتوای خود به موتورهای جستجو کمک می کند تا مفهوم کلی محتوا را بهتر درک کنند و آن را به کاربران بیشتری توصیه کنند.