رستوران‌داران در ایجاد ایده‌های خلاقانه برای یک کسب‌وکار، سرو غذاهای لذیذ، و ایجاد تجربه‌های فوق‌العاده برای مهمان سرآمد هستند. و اکنون، به طور فزاینده‌ای، یک جزء حیاتی از آن تجربه مهمان دیجیتال است. وب سایت شما درب ورودی جدید کسب و کار شما است.

از آنجایی که رستوران شما سفارش دیجیتالی شما را تکمیل می کند و پیشنهادات تحویل و تحویل را کامل می کند، مهم تر از همیشه است که وب سایت رستوران شما به خوبی بهینه شده باشد و به راحتی میهمانان رستوران شما را به صورت آنلاین کشف کرده و دقیقاً آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. وب سایت شما پایه و اساس استراتژی بازاریابی رستوران شما است.

صاحبان رستوران‌ها اکنون فرصتی بی‌نظیر دارند تا تجربیات مهمانان خود را، چه به صورت آنلاین و چه حضوری، برای ایجاد وفاداری و تبدیل مهمان‌های معمولی به مهمان‌های همیشگی تنظیم کنند. با توجه به اینکه 89 درصد از مشتریان قبل از بازدید حضوری در مورد رستوران ها به صورت آنلاین تحقیق می کنند، وب سایت شما بستری برای اولین تعامل مهمانان شما با کسب و کار شما است.

چه خودتان سایتی را بسازید و چه شخصی را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد، مهمترین جنبه ایجاد یک طراحی سایت رستوران موثر این است که به طور موثر اطلاعات مهم را منتقل می کند و در عین حال مشتریان جدید را نیز جذب می کند.
چه چیزی را در وب سایت رستوران خود قرار دهید
1. موارد اساسی: آدرس، شماره تلفن، و ساعت کار
با اصول اولیه شروع کنید.

آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری شما باید جلو و مرکز صفحه اصلی شما باشد. می‌خواهید مکان شما را تا حد امکان برای مهمانانتان آسان کنید، بنابراین کاری نکنید که مردم برای یافتن آن اطراف کلیک کنند. در همین راستا، اگر رستوران شما چندین مکان دارد، همه آنها را فهرست کنید. فراتر از تجربه کاربری آسان، فهرست کردن اطلاعات کلیدی دقیق در صفحه اصلی می تواند به بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی Google کمک کند.

اطلاعات شما باید در «Google برای کسب‌وکار من» نیز به‌روز باشد. گوگل اغلب اولین جایی است که یک مشتری بالقوه با وب سایت شما روبرو می شود، بنابراین مطمئن شوید که لیست شما به روز است و ساعت ها، مکان ها و اطلاعات سفارش شما را به طور دقیق فهرست می کند.

2. لینک مستقیم به رسانه های اجتماعی
ایجاد یک تجربه برند ثابت - در طراحی وب سایت سفارش غذا شما، حضوری، از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی - برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است. همچنین می‌خواهید تا حد ممکن ارتباط مهمان‌ها با شما را آسان‌تر کنید، و اتصال رسانه‌های اجتماعی به وب‌سایتتان راهی آسان برای انجام این کار است.

صفحات رسانه های اجتماعی خود را به برند، منو، و فرهنگ خود وفادار نگه دارید - بدون توجه به کانال. استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید به طور کلی منطقی باشد، اما همچنین می توانید محتوا را طوری تنظیم کنید که برای پلتفرم منطقی باشد. اینستاگرام را با عکس های زیبا یا عکس های پشت صحنه بصری نگه دارید. از فیس بوک برای اشتراک گذاری به روز رسانی ها و ایجاد و تبلیغ رویدادها استفاده کنید.

مهمانان همچنان از فیس بوک برای کشف رستوران های جدید استفاده می کنند، چه از طریق تحقیقات خود، توصیه های دوستان، یا از طریق تبلیغات فیس بوک. این بدان معناست که ارزش آن را دارد که صفحه کسب و کار فیس بوک خود را از جمله هر گونه اطلاعات مرتبط به روز کنید و با اشتراک گذاری منظم محتوا، عکس ها و به روز رسانی ها فعال باقی بمانید.

همچنین باید پیوندهای رسانه‌های اجتماعی خود را مستقیماً در وب‌سایت خود جاسازی کنید، تا مهمانان بتوانند به صفحات شما دسترسی داشته باشند و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

3. منوی خود را برجسته کنید
بر اساس نظرسنجی اخیر OpenTable، 93 درصد از مصرف کنندگان قبل از اینکه تصمیم بگیرند کجا غذا بخورند، به منوی رستوران نگاه می کنند. بنابراین مطمئناً می خواهید منوی خود را در وب سایت خود قرار دهید. اما روش خاصی برای انجام آن وجود دارد تا آن را تا حد امکان برای مهمانان خود در دسترس قرار دهید.

بازدیدکنندگان وب سایت می خواهند منوی شما را به سرعت و به راحتی مشاهده کنند، اغلب از طریق تلفن های هوشمند خود. منوها باید در یک صفحه وب با سهولت یافتن (و به اشتراک گذاری آسان) فهرست شوند که هم در صفحه اصلی وب سایت شما و هم در نتایج Google یافت می شود. و مطمئن شوید که PDF یا تصویر نیست، بلکه از HTML برای جستجوی آسان استفاده می کند.

4. بهینه سازی سفارش آنلاین
طبق گزارش مهمانان رستوران توست در سال 2020، تقریباً 82٪ از مهمانان ترجیح می دهند مستقیماً از وب سایت یک رستوران سفارش دهند. این یک پیروزی برای شماست، اما باید مطمئن شوید که مهمانان به محض اینکه وارد صفحه اصلی شما شدند، سفارش دادن از شما آسان است.

منوی خود را به نمایش بگذارید و بازدیدکنندگان سایت را به اطلاعات مهمی که ممکن است نیاز داشته باشند نشان دهید، همه اینها در حالی که وب سایت خود را با فناوری هایی مانند نرم افزار سفارش آنلاین و رزرو ادغام می کنید. بسیاری از رستوران‌های Toast با دکمه بزرگ «سفارش آنلاین» درست در صفحه اصلی خود موفق شده‌اند که مهمانان را به صفحه سفارش آنلاین متعلق به آنها هدایت می‌کند.

و اصولی را که همیشه سبز هستند، مهم نیست که در دنیا چه می گذرد، نادیده نگیرید، مانند افزودن عکس ها به فروش بیشتر محصولات و ایجاد زمینه ای برای منوی شما. و ایجاد توضیحات منوی عالی برای رستوران‌هایی که منوی مفصلی دارند یا منویی با غذاهایی که مشتریانشان ممکن است تازه کار باشند، کلیدی است.

5. کارت هدیه و کالا را ارائه دهید
کارت های هدیه و کالا هر دو راه های آسانی برای افزایش درآمد هستند. و آنها راه های آسانی برای مهمانان وفادار شما هستند تا عشق خود را به رستوران شما نشان دهند.

برای رستوران‌ها، کارت‌های هدیه اساساً به‌عنوان یک وام کوچک برای جریان نقدی فوری عمل می‌کنند - و می‌توانید روی بازگشت آن مشتری در زمان دیگری حساب کنید. مطمئن شوید که کارت‌های هدیه را در جلو و در مرکز وب‌سایت خود تبلیغ کنید تا پیدا کردن کارت هدیه و سفارش آنلاین برای مهمانان آسان‌تر شود.

رستوران One Toast به محض اینکه درهای خود را به دلیل کووید بسته بودند، به فروش کالا گسترش یافت. Konbi محصولات خود را گسترش داد و شامل لباس، کارامل، چای، گرانولا، و آجیل ادویه‌دار همراه با موارد دلخواه ما شد: جوراب تخم‌مرغی.

6. وفاداری را برجسته کنید
برنامه‌های وفاداری برای تبدیل مهمان‌های معمولی به مهمانان همیشگی کلیدی هستند. همراه با سفارش آنلاین و کارت های هدیه، مطمئن شوید که درخواست ثبت نام برای وفاداری در جلو و مرکز وب سایت شما باشد.

برنامه وفاداری شما می تواند کاملاً مطابق با مفهوم شما باشد. به عنوان مثال، می توانید به مهمانان برای دهمین بوریتو یا دهمین بازدیدشان جایزه بدهید. با وفاداری نان تست، مهمانان چه در فروشگاه غذا بخورند و چه به صورت آنلاین سفارش دهند، به طور خودکار امتیاز جمع می کنند. حساب های وفاداری مرتبط با کارت اعتباری مهمان این کار را آسان می کند.

به علاوه، می‌توانید وفاداری و ایمیل را با هم ترکیب کنید و از بینش‌های موجود از تجزیه و تحلیل وفاداری مشتریان خود برای ارسال کمپین‌های ایمیل هدفمند برای کسانی که نزدیک به پاداش هستند استفاده کنید.

در برنامه، مهمانان شما مشتاق خواهند بود که دوباره از شما سفارش دهند و دفعه بعد که وارد شوند، امتیازها را برای تخفیف استفاده کنند. از آنجا، می توانید آنها را با کمپین های ایمیل تقسیم بندی شده هدف قرار دهید، بازدیدهای تکراری، تخفیف ها، کارت های هدیه و حتی را تبلیغ کنید. امتیاز وفاداری بیشتر

7. ثبت نام ایمیل را تشویق کنید
بازاریابی ایمیلی یک راه عالی برای ایجاد روابط با مشتری است تا مهمانان بارها و بارها برگردند. ثبت نام وفاداری یکی از راه های عالی برای جمع آوری ایمیل های مشتریان است، اما تنها راه نیست.

اعلان های ثبت نام را در هر نقطه تماس مشتری بگنجانید: همانطور که مهمانان رزرو می کنند. یک خط روی چک یا یک کارت اظهار نظر ارائه شده بعد از غذا؛ از طریق کانال های اجتماعی رستوران شما؛ و به خصوص در وب سایت رستوران شما.

با نان تست، هنگامی که مهمانان جدید سفارشاتی را برای تحویل گرفتن یا تحویل سفارش می دهند، یا زمانی که در فروشگاه غذا می خورند و تصمیم می گیرند برای برنامه وفاداری شما ثبت نام کنند، به طور خودکار فهرست ایمیل خود را افزایش می دهید. این نوع فناوری تعامل شما با مهمان را ساده می کند.

در تبلیغات ایمیلی شما امکانات بی پایانی وجود دارد. در اینجا درباره نحوه هدف قرار دادن پایگاه مشتریان خود از طریق ایمیل مارکتینگ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

8. شامل عکس های جذاب
تصویرسازی موثرترین راه برای ارسال پیامی در مورد کسب و کار شما به مهمانان احتمالی است. عکس‌ها نشان می‌دهند که وقتی مهمان‌ها به رستوران می‌آیند یا آنلاین سفارش می‌دهند، چه انتظاری باید داشت و منتظر آن بود. اگر بتوانید پاسخ "اوه - که خوب به نظر می رسد" از بازدیدکنندگان وب سایت برانگیزید، قبلاً آنها را جلب کرده اید.


9. داستان خود را بگویید
این یک راه عالی برای مردم است تا درباره مفهوم رستوران و آنچه کسب و کار شما نشان می دهد بیشتر بیاموزند.

وب سایت شما مکانی عالی برای نمایش شخصیت و تاریخچه رستوران شما است. آیا از مزارع محلی محصول تهیه می کنید؟ آیا رستوران به نام مادر شما نامگذاری شده است؟ در بخش «درباره ما» یا «داستان ما» وب سایت، به بازدیدکنندگان خود در مورد آن بگویید.

10. قابلیت دسترسی ADA
قبل از راه‌اندازی وب‌سایت جدید و بهبود یافته خود، مطمئن شوید که برای هر مهمان احتمالی قابل دسترسی است.

مواردی که باید دوباره بررسی شوند عبارتند از:

آیا تصاویر شما حاوی متن جایگزین هستند که توضیحات متنی را برای تصاویری که در صفحه شما هستند ارائه می‌کند و به افراد کم بینا کمک می‌کند؟

آیا برچسب فرم برای مهمانان دارید که از صفحه خوان برای تفسیر و تعامل با فیلدهای فرم های شما استفاده می کنند؟

مطمئن شوید که وب سایت شما برای همه مهمانان قابل دسترسی است تا مکان شما را بیابند، منو را مشاهده کنند، سفارش آنلاین انجام دهند، رزرو کنند و هر عملکرد دیگری که در دسترس دارید. در اینجا درباره استانداردهای دسترسی ADA بیشتر بدانید.

طراحی سایت رستوران
چگونه می‌توانید مهمان‌ها را جذب کنید، در حالی که گزینه‌هایی که غذاخوری‌ها برای بیرون‌بر و تحویل دارند پایانی ندارد؟ و چگونه می توانید آنها را به بازگشت ادامه دهید؟ برند رستوران شما نقش اساسی دارد.

برند شما فقط لوگو یا فونت شما نیست. این فقط هویت کسب و کار شما نیست. این است که چگونه بیان می کنید که هستید، چه چیزی را مطرح می کنید، و مهمانان چه انتظاراتی می توانند از شما داشته باشند. و فراتر از چهار دیوار شما گسترش می یابد: حضور آنلاین شما باید منعکس کننده موقعیت منحصر به فرد شما در هر نقطه تماس باشد.

مهمانی که شما را به صورت آنلاین جستجو می کند، برابر است با قدم زدن آنها در جلوی درب شما. بنابراین سؤال این است: آنها در آنجا چه خواهند یافت؟ ایجاد یک تجربه ثابت برند - در وب سایت شما، حضوری، از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی - برای تلاش های بازاریابی شما بسیار مهم است.